Sinifdə gender bərabərliyini necə inkişaf etdirmək olar

Tarix: 07.05.2021
Paylaş:

Bütün sinif üzvlərinə cinsindən asılı olmayaraq uğur qazanma şansı verilməsi vacibdir. Ənənəvi stereotiplərə meydan oxuyaraq və şagirdləriniz üçün bərabər imkanlar yaradaraq sinifinizdə gender bərabərliyinə nail olmağa kömək edə bilərsiniz. Bu inklüziv sinif mühitini inkişaf etdirəcək, cinsindən asılı olmayaraq insanlar xoş və hörmətlə qarşılanacaq.

1-ci hissə. Gender stereotiplərinə meydan oxumaq

  1. Ənənəvi cinsi stereotipləri dağıdan tədris nümunələri seçin. Dərslər zamanı həm peşəkar həyatda, həm də ev şəraitində ənənəvi gender rollarını alt-üst edən nümunələrdən istifadə edin. Bu, şagirdlərinizə müəyyən öhdəlikləri kimlərin üzərinə götürməli olduğu barədə təsəvvürlərini genişləndirmələrinə kömək edəcək.
  1. Şagirdlərinizdən cinsiyyətçi dildən istifadə etdikdə nə demək istədiklərini soruşun. Məktəbdə “qız kimi qaçmaq” və ya “kişi olmaq” kimi cinsiyyətçi fikirlər eşitdikdə bu üslubdan istifadənin sosial təsirlərini izah edin. Bu ifadələrin hər iki cinsiyyətdə də qoyduğu məhdudiyyətləri izah etmək şagirdlərinizin düşünmə bacarıqlarının inkişafına kömək edə bilər.
  1. Sinif materialları bir cinsi stereotipləşdirdikdə bu haqda düşünün. Dərs mətnləri və ya videolar bir cinsi ifadə edən zaman bunu açıq şəkildə müzakirə edin və materialı başa düşməyin nə demək olduğu barədə danışın. Bu, şagirdlərinizə mənbələri tənqidi təhlil etməyə kömək edəcəkdir.

2-ci hissə. Bərabər imkanların yaradılması

  1. Bütün şagirdlərdən müxtəlif sinif işlərində iştirak etmələrini istəyin. Fiziki işləri oğlanlara, dizaynla bağlı və ya təşkilati vəzifələri qızlara verməyin. Bütün işləri bütün şagirdlərə bərabər şəkildə tapşırın.
  1. Hər iki cinsdən şagirdlərə müraciət edin. Şagirdləri dərsə qatılmağa çağırdığınız zaman cinslər arasında dəyişiklik etməyə diqqət edin. Araşdırmalar göstərir ki, kişi və qadın müəllimlər oğlanlara daha çox müraciət etməyə meyllidirlər.
  1. Hamıya eyni şəkildə müraciət edin. Qızlara “əzizim”, “canım” və ya oğlanlara “centilmen”, “alicənab” kimi nəvaziş göstərən ifadələrdən istifadə etməyin. Yaxşı niyyətli olsa belə, bu üslub aşağılayıcı və ya hər hansı bir cinslə daha səmimi qəbul edilə bilər.
  1. Sinif layihələri və müzakirələr üçün qarışıq cinslərdən ibarət qruplar yaradın. Şagirdlərə qrup işləri tapşıram zaman qarışıq cinslərdən ibarət qruplar yaradaraq oğlan və qızların güclü komanda üzvü ola biləcəklərini göstərin. Şagirdlər özləri qruplar yaradan zaman çox vaxt cinslərinə görə özlərini ayırırlar.
  1.  Bütün şagirdləri hisslərini bölüşməyə təşviq edin. Dərsdə şagirdləri həm oğlanları, həm də qızları narahat edən cari hadisələr və ya maraqlandıqları mövzularla əlaqədar hisslərini müzakirə etməyin sağlam və normal olduğuna əmin edin. Tez-tez sinif müzakirəsi şəxsi maraq dairəsinə və ya milli xəbərlərə yönələ bilər.

3-cü hissə. İnklüziv mühitin inkişafı

  1. Mümkün qədər neytral cinsi dildən istifadə edin. Şagirdlərinizə kollektiv olaraq müraciət edin. “Hamı” və ya “sinif” şagirdlərinizə əla xitab nümunələridir.
  2. Şagirdlərdən öz cinsləri adından danışmağı istəməkdən çəkinin. Şagirdlərdən böyük bir qrupun yerinə deyil, öz adlarına danışmalarını xahiş edin. “Sizcə, bu hadisə ilə bağlı əksər oğlanlar necə hiss edər?” kimi suallar verməyin.
  1. Həm kişi, həm də qadın üçün tədris materialları seçin. Müxtəlif cinsdən perspektivləri əks etdirən materiallar axtarın. Tapmaqda çətinlik çəkirsinizsə, təcrübəli bir kitabxanaçı ilə ehtiyaclarınızı müzakirə edin.
  1. Təchizat və ya materialları cinsinə görə ayırmaqdan çəkinin. Kiçik şagirdlər üçün kostyumları və incəsənət ləvazimatlarını oğlanlar və qızlar üçün bölmələrə ayırmaq yerinə, onları qarışdırın. Bu, şagirdlərinizə ənənəvi cinsiyyət rollarına sadiq qalmaqla bağlı narahatlıqları olmadan özlərini yaradıcılıqla ifadə etməyə imkan verəcəkdir.
  1. Öz tədris metodlarınızı araşdırmaq üçün sinifinizi lentə alın. Videonu izləyin, hər iki cinsin nümayəndəsini dərsə çağırıb-çağırmadığınızı, qızları oğlanları dinlədiyiniz kimi diqqətlə dinlədiyinizi və hər cinsdən olan şagirdlərə hansı növ suallar verdiyinizi qiymətləndirin.
  1. Etibarlı bir həmkarınızdan dərsinizdə oturub sizə əks-əlaqə bildirməsini xahiş edin. Həmkarınızdan cinsi bərabərliyi nəzərə alaraq sinfi necə idarə etdiyiniz barədə tənqidi əks-əlaqə verməsini xahiş edin. Bütün şagirdlərinizin nailiyyət əldə etməsinə imkan yaradacaq müxtəlif strategiya və yanaşmalar təklif etməsini xahiş edin.

Materialın ingilis dilində orijinalını aşağıdakı linkdən oxuya bilərsiniz:

https://www.wikihow.com/Promote-Gender-Equality-in-the-Classroom

Tərcümə etdi: TİPİM-in əməkdaşı Sevinc Məmmədova