Şagirdlərin öyrənmə motivasiyasının artırılmasında valideynlərin rolu

Tarix: 16.09.2021
Paylaş:

Təqdim olunan linkdəki videoya baxdıqdan sonra yazını oxumağınız tövsiyə olunur. https://www.youtube.com/watch?v=NJspFUFu4iE

Məqalə övladının dərslə məşğul olmaq motivasiyasını artırmaq istəyən valideynlər, həmçinin, tədris prosesinin uğurlu olması üçün şagirdlərinin valideynləri ilə əməkdaşlıq etmək istəyən müəllimlər üçün faydalı ola bilər.

Bir işdə uğurlu ola bilmək üçün həmin işə böyük əmək və zaman sərf etmək  lazım olur. Mütəmadi olaraq əmək və zaman sərf etmək üçün isə motivasiya olduqca vacibdir. Motivasiyanı “bir iş görmə istəyi və enerjisi” olaraq ifadə edə bilərik. Motivasiya daxili və xarici motivasiya olmaqla iki növə bölünür. Daxili motivasiyanın qaynağı şəxsin daxili marağı, öyrənmə istəyi, hədəfləri, o işi sevməsi və digərləridir. Xarici motivasiyanın qaynağı isə maddi maraq, qiymət, tərif, təqdir edilmə, qorxu kimi faktorlardır.

Bəzi valideynlər uşaqlarından birinin mütəmadi olaraq dərsləri ilə məşğul olduğunu, onu dərslərinə qarşı məsuliyyətli olması mövzusunda heç bir zaman xəbərdar etmək məcburiyyətində qalmadıqlarını, lakin digər uşaqlarının dərslə məşğul olmaları üçün xüsusi bir əmək sərf etmək məcburiyyətində qaldıqlarını söyləyirlər. Əslində iki övladın dərslə məşğul olması arasındakı fərqliliyin səbəbi motivasiyadır.

Məktəb dövrü maraqlı və yadda qalan olduğu qədər, həm də uzun və çətin bir prosesdir. Dərslərini vaxtlı-vaxtında, məsuliyyətlə yerinə yetirmək kimi bir işlə illərlə mütəmadi şəkildə məşğul olmaq heç də asan deyil. Bunun üçün yüksək motivasiyaya sahib olmaq lazımdır. Motivasiyası güclü olan şagirdlərin valideynləri şanslı hesab edilə bilər. Çünki övladları ilə mütəmadi olaraq dərslə məşğul olmaq mövzusunda mübahisə etmək məcburiyyətində qalmırlar. Təbii ki, daxili motivasiyaya malik şagirdlərin də bəzən motivasiyası düşə bilər. Xüsusilə də istədikləri nailiyyəti əldə edə bilməyəndə öyrənmə istəkləri azala bilir.  Lakin bu vəziyyət uzun çəkmir və doğru bir yanaşma ilə yenidən motivasiyanı yüksəltmək mümkün olur. Bəzən də yüksək motivasiyaya sahib şagirdlərin imtahan qayğısı motivasiyanı aşağı sala bilər. Belə hallarda valideynlərin övladları ilə xüsusi söhbətlər etməsi, onların bu qayğılarını azaltması tövsiyə edilir. Bir çox hallarda valideynlər əksinə olaraq övladlarının qayğılarını daha da artırmış olur.

Övladı xarici motivasiyaya ehtiyacı olan valideynlərin işinin daha çətin olduğunu söyləmək mümkündür. Bu halda uşaq adətən öz istəyi ilə dərsi ilə məşğul olmur, olsa belə, bir müddət sonra valideynin yanına gələrək “dərslərimi öyrənib bitirdim” deyir. Bir gün dərslə məşğul olub 3-4 gün kitab açmaq istəmir. Valideyn isə mütəmadi olaraq övladına “dərslərinlə məşğul ol” deməkdən bezir. Lakin işlərin daha da pisləşdiyini görüncə valideyn olaraq dözə bilməyib övladının dərs ilə məşğul olması üçün yenə də cəhd etməyə davam edir. Böyük bir ümidlə uşağın öz qərarı ilə həvəsli şəkildə dərsi ilə məşğul olmasını gözləyir.

Şagirdlər ilə keçirilən görüşlər nəticəsində bunu anlamaq olur ki, valideynlərin uşaqlarının dərs oxuması üçün yaxşı niyyətlə etdiyi bəzi cəhdlər uşaqlarının motivasiyasını nəinki artırmır, hətta onun daha da aşağı düşməsinə səbəb olur.

Bəs ailələr necə və hansı səhvlərə yol verirlər?

Valideynlərin etməməli olduğu nüanslar haqqında qısaca bəhs etdik. İndi isə edilməsi lazım olan nüanslara diqqət edək:

Nəticə olaraq demək olar ki, bu gün cəmiyyətdə belə bir fikir formalaşıb ki, şagird təhsildə uğur əldə etmirsə, bunun səbəbi birbaşa onun özü, təhsil aldığı məktəb və ya müəllimləridir. Lakin şagirdlərin təhsildəki uğurunda onların məktəb və müəllimləri ilə yanaşı, valideynlərinin də rolu danılmazdır. Bu baxımdan valideynlər arasında mövzu ilə bağlı maarifləndirici tədbirlərin keçirilməsi labüddür. Şagird, valideyn və müəllim arasında müsbət ünsiyyət yalnız şagirdin inkişafını müzakirə etmək, problemlərini və ehtiyaclarını müəyyən etməklə əldə edilə bilər. Bu ünsiyyəti təmin etməyin ən vacib mənbəyi sağlam və funksional məktəb-ailə görüşləridir.

Aynur Həşimova,

ARTİ-nin Metodik Dəstək Mərkəzinin əməkdaşı

İstifadə edilmiş ədəbiyyat:

1. Ardita C,  Rabije M, “The Role of Parents in the Education of Children”, Journal of Education and Practice, Vol.7, No.5, 2016. https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1092391.pdf

2. Kathleen Cotton and Karen Reed Wikelund, “Parent Involvement in Education”, School Improvement Research Series. https://educationnorthwest.org/sites/default/files/parent-involvement-in-education.pdf

3. Karen Bogenschneider and Carol Johnson, University of Wisconsin-Madison University Extension, Family Involvement in Education: How Important Is It? What can legislators do?, Policy Institute for Family Impact Seminars. https://www.purdue.edu/hhs/hdfs/fii/wp-content/uploads/2015/06/fia_brchapter_20c02.pdf

4. Toprakçı E, Gülmez D, Velilerin penceresinden öğrencilerin eğitim hayatı (Anılar bağlamında nitel bir analiz), Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi – ENAD, Cilt 6 / Sayı 1, 2018. http://enadonline.com/public/assets/catalogs/0549385001543659021.pdf